PÆDAGOGERS BERETNINGER OM JOBBET I EN CORONA TID

Uddrag: ”Det har været rart ikke at tænke på møder i løbet af dagen, at man skal forberede sig på at afslutte, så du kan møde eller passe andre folks børn. Det er rart ikke at sidde i et møde med dårlig samvittighed, fordi mine kolleger kæmper med dårlig bemanding på en stor børnegruppe.” (Kristin) ”Jeg sætter pris på god info fra ledelsen i disse tider. Jeg føler, at vi har formået det hele på fremragende vis. Sammen er vi gode!” (Tina) ”Jeg oplevede dele af perioden som stressende, med ekstra rengøring og nye rutiner. Jeg blev ofte stresset af at glemme at vaske legetøj efter brug, gøre toiletter, dørhåndtag, vogne, rene og følte på et tidspunkt, at mit fokus var mere i retning af at følge op på disse rutiner snarere end på børnene. I første omgang var det udfordrende at prioritere det ”rigtige”: Hjælpe en presset kollega der havde brug for et par ekstra hænder til bleskift? Selv om det ikke var ’min egen’ gruppe? Mange var i første omgang usikker på dette, men jeg følte, at vi henad vejen blev bedre til det. Jeg oplevede også at have mere 1:1 tid med hvert barn i min gruppe, for eksempel, også i situationer som jeg ofte har oplevet som stressende i fortiden, hvor der ikke var tid til at tale med og se barnet.” (Camilla)..