Man kan genstarte en motor og en computer. Man kan også genstarte et dagtilbud
Uddrag: Bulderby - Mulighedernes Landsby – blev skabt, da 6 selvstændige daginstitutioner skulle transformeres til et klyngefællesskab med både vuggestuer, børnehaver, en international gruppe samt en for autismespektrum forstyrrelser. Vi ønskede, at børneperspektivet skulle være det bærende pædagogiske element, men vi tænkte også meget i personale-perspektivet og det faglige fællesskab. 1. Undgå gamle for sig og nye for sig Det var vigtigt for os, at medarbejderne fra de ”gamle” institutioner blev splittet op, så der ikke blev to adskilte grupperinger, de ’nye’ og de ’gamle’. Ledelsen afholdt derfor samtaler med hver enkelt medarbejder for at få indtryk af, hvilke kompetencer de hver især bragte med sig. Personalet blev herefter delt i de forskellige klyngers vuggestuer eller børnehaver ud fra såvel ønsker som kompetencer. Resultatet blev, at folk ret hurtigt så sig som en del af et nyt fællesskab, og efterhånden som der er kommet ’nyt blod’ i personalegruppen, er det ikke længere et fokuspunkt at adskille i nyt og gammelt personale...
Hele artiklen er tilgængelig for vores medlemmer.
Tilføj kommentar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.