Følg os på de sociale medier
Tilbage

Ideforum.dk

”Hvad tror du, Molly har brug for lige nu?”

 

Uddrag: Der spørges ind til bekymringer/opmærksomhed og ressourcer/undtagelser Hvad er jeres primære bekymring/opmærksomhed? Hvor ser I det? Hvor ofte sker det? Hvem er hun sammen med? Sker det lige meget sammen med alle? Er det både inde og ude? Og så videre ... Formålet med spørgsmålene er, at det skal blive så konkret, at alle har et tydeligt billede af den primære bekymring, kan genkende det i hverdagen og efterfølgende kan aftale en ændret praksis. Det viser sig med Molly, at bekymringen opleves forskelligt. Men de når trods alt sammen frem til: Vi er bekymret for Mollys kontakt med de andre børn, når alle er samlet indenfor. Så går de sammen på jagt efter barnets ressourcer og hvor er undtagelserne? I forhold til den primære bekymring, hvor ser I så, at det ikke sker? Sammen med hvem, hvor, hvor længe, hvad bliver hun optaget af, interesserer sig for, hvad leger hun? Og så videre. Observationer, oplevelser og erfaringer deles. Her er der også forskelle. Der kommer udsagn som: • ”Hun kan lege sammen med fire andre i dukkekrogen og i sofaen i lange perioder, ja, faktisk en hel formiddag. Altså når vi deler os op.” • ”Hun kan kun lege med Anna, og når hun ikke er der, vil hun sidde på skødet hele tiden.” • ”Når vi er udenfor eller på tur, så skubber, slår og forstyrrer hun ikke de andre børn.”..

Hele artiklen er tilgængelig for vores medlemmer.

Tilføj kommentar

LOG IND

Mistet din adgangskode?